ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ  ΧΑΝΙΩΝ


Ταξίδι  ΚΕΡΚΥΡΑ - ΧΑΝΙΑ  για την μεταφορά του ΝΕΟΥ αεροπλάνου μας τύπου CESSNA C177 στην ΣΟΥΔΑ  (Ιανουάριος 2007)

ΛΙΝΚ μόνο με φωτογραφίες.  LINK with images


Το είδαμε τον ΜΑΙΟ 2006 οταν είχε ερθει επίσκεψη στα ΧΑΝΙΑ. Τον ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ του 2006 πήγαμε στην ΛΥΩΝ και  το αγοράσαμε ,αλλά οι κακές καιρικέςσυνθήκες με τις παρατεταμένες ομίχλες στο αεροδρόμιο BRON  (LFLY) της ΛΥΩΝ δεν μας επέτρεψαν να το πάρουμε μαζί μας (FERRY FLIGHT) στα ΧΑΝΙΑ. Έτσι το αφήσαμε στο ΥΠΟΣΤΕΓΟ του ιδιοκτήτη και περιμέναμε τις καλές μέρες (ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ) για να το μεταφέρουμε στα ΧΑΝΙΑ.  Όταν ο ΓΑΛΛΟΣ πιλότος Pascal Aumonier  μας πήρε τηλέφωνο την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου  "Ο καιρός φαίνεται καλός για αύριο και μεθαύριο , θέλετε να σας το φέρω μέχρι την ΚΕΡΚΥΡΑ? "  του απαντήσαμε θετικά. Έτσι ξεκίνησε η διαδικασία του FERRY FLIGHT. Συγκροτήσαμε στα γρήγορα την ομάδα της Αερολέσχης Χανίων που θα πήγαινε στην ΚΕΡΚΥΡΑ αποτελούμενοι απο τους Κιμιωνή Κοσμά , Γιακουμάκη Μάνο και Μπαρμπούνη Γιώργο και αρχίσαμε να συντονίζουμε ολα τα απαραίτητα που χρειαζονται για την επιχείρηση. Εισητήρια δικά μας για την μεταφορά μας στην ΚΕΡΚΥΡΑ και παράλληλα εισητήρια απο ΚΕΡΚΥΡΑ για ΓΕΝΕΥΗ για τους Γαλλους την Δευτέρα πρωί.

Η ολη επιχείρηση θα είχε ως εξής.

Το ΣΑΒΒΑΤΟ απογειώνεται το αεροπλάνο απο ΛΥΩΝ πηγαίνοντας το σκέλος ΛΥΩΝ - ΚΟΡΣΙΚΗ (3,5  ώρες).

Στάση για ανεφοδιασμό και αμέσως ΚΟΡΣΙΚΗ - ΠΕΣΚΑΡΑ (2 ώρες)  Ανεφοδιασμός & διανυκτέρευση.

Την Κυριακή το πρωί αναχώρηση απο ΠΕΣΚΑΡΑ  με προορισμό ΚΕΡΚΥΡΑ όπου αναμενόταν προσγείωση στις 2 το μεσημέρι τοπική ώρα.

Το ΣΑΒΒΑΤΟ πράγματι έγινε όπως είχε προγραμματιστεί και το αεροπλάνο μας το απόγευμα βρισκόταν προσγειωμένο στην ΠΕΣΚΑΡΑ.

Έτσι λοιπόν την ΚΥΡΙΑΚΗ πρωί - πρωί ξεκινήσαμε από ΧΑΝΙΑ για ΚΕΡΚΥΡΑ παίρνοντας 2 αεροπορικές γραμμές. Την πρωινή πτήση της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ από ΧΑΝΙΑ για ΑΘΗΝΑ και την πτήση  της AEGEAN στις 10.15’ από ΑΘΗΝΑ για ΚΕΡΚΥΡΑ. Φτάσαμε στην ΚΕΡΚΥΡΑ την Κυριακή το μεσημέρι. Το πρώτο που κάναμε ήταν να πάμε στην ΥΠΑ και να ρωτήσουμε την αναμενώμενη ώρα προσγείωσης του αεροπλάνου μας. Και εκεί ηρθε η πρώτη απογοήτευση "Το αεροπλάνο δεν έχει απογειωθεί ακομα λόγω ΟΜΙΧΛΗΣ στην ΠΕΣΚΑΡΑ" !!!!!!!!.

Τρέξαμε στην ΜΕΤΕΟ και πήραμε τα ΜΕΤΑR και ΤΑF της ΠΕΣΚΑΡΑ. Δεν προβλεπόταν καμία μεταβολή για σήμερα  αλλά ούτε και για την επόμενη μέρα !!!!!

Πλήρης απογοήτευση.

Οι Γάλλοι από την ΠΕΣΚΑΡΑ μας πήραν τηλέφωνο και " ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν μπορούμε να μείνουμε εδώ. Θα περιμένουμε ακόμα 1 ώρα και μετά αν δεν μπορέσουμε να απογειωθούμε θα αφήσουμε το αεροπλάνο στην ΠΕΣΚΑΡΑ και θα γυρίσουμε πίσω στην ΛΥΩΝ".

Η απογοήτευση άρχισε να μετατρέπεται σε πανικό. Το αεροπλάνο κινδυνεύει να μείνει σταθμευμένο στην ΠΕΣΚΑΡΑ εκτεθειμένο στους ανέμους και σε ότι άλλο περνάει από το μυαλό μας. Τηλέφωνα λοιπόν στο ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ για το πότε φεύγει καράβι για ΜΠΡΙΝΤΙΖΙ. Τι να κάνουμε.......... πρέπει να προστατέψουμε την περιουσία της ΑΕΡΟΛΕΣΧΗΣ.  Αν οι ΓΑΛΛΟΙ δεν απογειωθούν φεύγουμε άμεσα για ΙΤΑΛΙΑ  (ΜΠΡΙΝΤΙΖΙ η ΑΝΚΟΝΑ) και μετά με το προσφορότερο μέσο για την ΠΕΣΚΑΡΑ.

Αναμονή για μια ώρα και μετά ξανά στον ΠΥΡΓΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ για να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες. Και η ευχάριστη έκπληξη ηρθε "Οι Γάλλοι απογειώθηκαν 14.50 ώρα ΙΤΑΛΙΑΣ (15,50 Ελλάδας) και με IFR πτήση έρχονται για ΚΕΡΚΥΡΑ. Αναμένονται στην ΚΕΡΚΥΡΑ στις 18.45 τοπική (βράδυ) ".

Χαμόγελα χαράς από την μεριά μας. Ήσυχοι πλέον πήγαμε για φαγητό και μετά για ξεκούραση στο Ξενοδοχείο που ήταν δίπλα στο αεροδρόμιο.

Στις 18.00 ξανά στο αεροδρόμιο. "Περνάνε TIGRA τώρα και αναμένονται για προσγείωση και 45'¨".  Σιγά σιγά το σκοτάδι άρχισε να πέφτει και η νύχτα να αρχίζει να κάνει αισθητή την παρουσία της. Και τότε ψηλά στον ορίζοντα προς τα Βοριοδυτικά φάνηκε το αεροπλάνο μας με όλα τα φώτα αναμμένα ( Anti-collision. Beacon. NAN. LANDING LIGHTS).

Έκανε μια στροφή 360 πάνω από το αεροδρόμιο  και μετά απομακρύνθηκε ΝΟΤΙΑ κάνοντας την διαδικασία προσέγγισης  IFR. Το φως του αεροπλάνου τρεμοσβηνε 10 μίλλια μακριά σαν καντιλάκι και φαινόταν να κατεβαίνει, να κατεβαίνει ..... μέχρι που χάθηκε μακριά στην αρχή του διαδρόμου "35" της ΚΕΡΚΥΡΑΣ. Εμείς στην άλλη άκρη περιμέναμε, στον χώρο στάθμευσης των ελαφρών αεροσκαφών, να προυπαντήσουμε τους ΓΑΛΛΟΥΣ και το κυριότερο να δούν το αεροπλάνο τα άλλα δύο μέλη που δεν το είχαν δει ποτέ.

ΚΑΙ ΤΟΤΕ μέσα στην νύχτα, είδαμε ξαφνικά μια ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ να βγαίνει από το υπόστεγο (βρίσκεται μερικά μέτρα δίπλα μας) και μετά και μια δεύτερη ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ να βγαίνει και αυτή από το υπόστεγο και το λαμπάκι του αεροπλάνου μας να μην εμφανίζεται να τροχοδρομεί στον διάδρομο. Έτρεξα στο πρώτο  υπηρεσιακό αυτοκίνητο που βρέθηκε μπροστά μου  και ακολούθησα τις πυροσβεστικές οι οποίες έτρεχαν προς την αρχή του διαδρόμου '΄35' . Σίγουρα κάτι συνέβη στο αεροπλάνο μας κατά την προσγείωση. Ενδόμυχα ευχόμουν να είναι κάτι ανώδυνο. Το μυαλό μου έτρεχε σε απίθανα σενάρια όπως το αεροπλάνο να βγήκε εκτός διαδρόμου, να έχει τουμπάρει να έχει   χτυπήσει η προπέλα και τόσα άλλα. ......... και ξαφνικά το είδα πρώτος. Το αεροπλάνο σταματημένο πάνω στον διάδρομο 600 μόλις μέτρα από την αρχή του "35" με τον ρυναίο τροχό να έχει σκασμένο λάστιχο. Η καρδιά μου μπήκε στην θέση της. Ευτυχώς ήταν ενα ανώδυνο συμβάν.

Βέβαια την μεγαλύτερη λαχτάρα την τράβηξαν τα αλλα δύο μέλη που περίμεναν στην ακρη της πίστας και εβλεπαν ολη αυτή την κινητοποίηση χωρίς να ξέρουν τι έγινε, φανταζόμενοι  τα πάντα. Κάναμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες στην ΥΠΑ, πήραμε τους ΓΑΛΛΟΥΣ στο ξενοδοχείο και μετά σε παρακείμενη ταβέρνα κάναμε τα εθιμοτυπικά.

Την άλλη μέρα ΔΕΥΤΕΡΑ  εφυγαν οι Γάλλοι νωρίς το πρωί για ΓΕΝΕΥΗ και εμείς  παραγγείλαμε έναν  τροχό από την Αθήνα και περιμέναμε να έρθει για να το αλλάξει ο μηχανικός Λιανάκης Γιάννης ( Ο οποίος προσφέρθηκε αφιλοκερδώς)  και ετσι να φύγουμε για ΧΑΝΙΑ. Το τρίτο μέλος της αποστολής (ο Γιώργος Μπαρμπούνης) δεν μπορούσε να περιμένει άλλη μια μέρα και έφυγε για ΧΑΝΙΑ με την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ.

Την Τρίτη ήμασταν έτοιμοι και το ταξίδι της επιστροφής άρχισε. Γεμίσαμε καύσιμο, βγάλαμε τις σχετικές εθιμοτυπικές  φωτογραφίες με τα παιδιά της ΥΠΑ, τον Αερολιμενάρχη LGKR και τα παιδιά της Αερολέσχης που τόσο μας βοήθησαν.     (κατεβάστε εδώ την διαδρομή που πραγματοποιήσαμε)

Απογειωθήκαμε στις 13.13.

Η ταχύτητα του αεροπλάνου, η μεγάλη ευκολία ανόδου, ο αυτόματος πιλότος, ο κινούμενος χάρτης μας άφησαν έκπληκτους. Το ταξίδι με το αεροπλάνο αυτό έδινε μια νέα διάσταση του τι σημαίνει αεροπορικό ταξίδι με ελαφρό αεροπλάνο. Η ορατότητα απεριόριστη χωρίς το στυλίδιο κάτω από το φτερό. Ο κινούμενος χάρτης σου εδινε την εντύπωση οτι πετάς με το FLIGHT SIMULATOR. Ένα JOYSTICK στο πάνελ σου έδινε την δυνατότητα να ορίσεις ενα σημείο σε οποιοδήποτε μέρος του χάρτη και αυτομάτως έπαιρνες πληροφορίες απόστασης , διόπτευσης και χρόνου απο την παρούσα θέση του αεροπλάνου και με την παρούσα ταχύτητα.

Αρχικά μετά την απογείωση πρώτο σημείο το VOR KRK (114.7) ανερχόμενοι για τα 3500'. Επόμενη πορεία για ΠΑΞΟΥΣ οπου σε επαφή με ΑΚΤΙΟ ζητήσαμε GARTA και άνοδο στα 5500. Περάσαμε δίπλα απο την Πάργα , την Πρέβεζα (φωτο  9  10) , την Αμφιλοχία, το Αγρίνιο (φωτο 13  14  ) , το Αιτωλικό, το Μεσολλόγγι (φωτο 16 18)  το νέο αεροδρόμιο Μεσολογγίου και πλησιάζοντας ΑΡΑΞΟ  ζητήσαμε   πορεία για ΚΑΛΑΜΑΤΑ - ΚΥΘΗΡΑ - ΣΟΥΔΑ. Δεν εγκρίθηκε όμως λόγω άσκησης σε εξέλιξη της ΠΑ και μας έδωσαν άδεια για ΤΡΙΠΟΛΗ - ΚΥΘΗΡΑ. Ζητήσαμε άνοδο για τα 9500 και      στρίψαμε αριστερά για ΤΡΙΠΟΛΗ (Φωτο  20  21) . Η μέρα ήταν τέλεια και η ορατότητα απεριόριστη. Μπορούσαμε να δούμε από το υψος που είμαστε ολόκληρη την Πελοπόννησο και στο βάθος τον Σαρωνικό κόλπο (Φωτο 23  24  25  26  27 ). Το οροπέδιο της Τρίπολης ηταν αρκετά όμορφο καθώς επίσης και η πεδιάδα που σε οδηγεί στην Σπάρτη και στον Λακωνικό κόλπο.

Περνώντας τα ΚΥΘΗΡΑ παρατηρήσαμε τα πρώτα σύννεφα (SCT030)  τα οποία όμως μετά την Γραμβούσα εξαφανίστηκαν. (Φωτο 30  31  32  33 )

Προσγειωθήκαμε στην ΣΟΥΔΑ στις 16.29 στον διάδρομο 11 με στοιχεία ανέμου 050/10 .

Ο Αυτόματος πιλότος είναι πράγματι κάτι το απαραίτητο σε ένα αεροπλάνο. σου δίνει την δυνατότητα να σκέφτεσαι περισσότερο και έτσι να προετοιμάζεσαι για το επόμενο βήμα σου. Προσφέρει επίσης και οικονομία διότι το αεροπλάνο ταξιδεύει "ΕΝΤΕΛΩΣ ΕΥΘΕΙΑ" ενώ αν το έχεις στο χέρι τα  "ΖΙΚ-ΖΑΚ¨ δεν τα γλυτώνεις.

Επίσης μεγάλη ευκολία είναι ο έγχρωμος  "MOVING MAP" ο οποίος "δένεται" με το GPS  και το οποίο με την σειρά του "δένεται" με τον Αυτόματο Πιλότο δίνοντας σου έτσι την δυνατότητα να σχεδιάζεις την πτήση σου και μετά να  την ¨δέσεις¨" στον Αυτόματο Πιλότο ..... και όλα να γίνονται μόνα τους.

Τώρα το αεροπλάνο μας είναι σταθμευμένο ανάμεσα στα άλλα αεροπλάνα μας (Φωτο  36  37  38  39 ) και εχουμε ξεκινήσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες για την αλλαγή του registration από Γαλλικό (F-GMJA)  σε Ελληνικό.

Ο μηχανικός μας οταν το επιθεώρησε  έμεινε εκπληκτος με την καλή κατάσταση της μηχανής. Ηταν σαν να είχε βγη απο την "κούτα" τώρα !!!!!!!!

Να το χαιρόμαστε !!!!!!!!!


Τα MANUAL των Avionics που διαθέτει το νέο μας αεροπλάνο μπορείτε να τα κατεβάσετε απο εδώ :

      S-tek AUTOPILOT (1100k)

      Skymap IIIc (Moving map)  (2100k)

      GPS Garmin 250XL (893k)

To CHECK LIST  μπορείτε να το κατεβάσετε απο εδώ:

      CHECK LIST for Cessna Cardinal C177B (134k)

      Weight & balance calculator for C177B

      Η διαδρομή που πραγματοποιήσαμε

  


Created by @Aeroclubofchania  E-mail address   info@aer.gr